calvin klein

„Chcecie wiedzieć, co dzieli mnie od moich calvinów? Nic.” Reklama, w której piętnastoletnia Brooke Shields wypowiada te słowa, wywołała w 1980 roku prawdziwy skandal. Opinia publiczna była oburzona, ale wyniki sprzedaży poszybowały w górę. 30 lat później Calvin Klein nie przestaje szokować – jego reklamy są niezmiennie kontrowersyjne, naładowane erotyzmem, czasem wręcz ocierają się o pornografię. Z tego powodu są regularnie zakazywane. I niezwykle skuteczne.

Jednak dżinsy z charakterystycznym szwem „omega” na tylnych kieszeniach to nie tylko skandale i kontrowersje. To także świeżość, nowoczesność i minimalizm.

Sam Calvin Klein mówi, że nie jest typem, który chciałby widzieć kobiety w falbankach i innych wymyślnych ozdobach. „Dla mnie to głupie” – kwituje. Zasada „mniej znaczy więcej” sprawdza się w tym przypadku znakomicie i to właśnie w niej tkwi siła marki.

Leave a Reply